Όταν εργάζεστε στον ίδιο χώρο με την ομάδα σας, είναι πολύ πιο εύκολο να αποκωδικοποιήσετε τον τόνο της φωνής ή τις εκφράσεις του προσώπου τους, κατανοώντας πότε κάποιο μέλος χρειάζεται υποστήριξη. Μπορεί να υπάρχουν εμφανή σημάδια εξάντλησης, κόπωσης ή έλλειψης αλληλεπίδρασης. Στην εργασία εξ’ αποστάσεως, οι επιχειρήσεις και οι μάνατζερ θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί αναφορικά με τον έλεγχο των μελών της ομάδας και να είναι έτοιμοι να προσφέρουν ψυχολογική υποστήριξη.
Προτού εκδηλωθεί κάποιο πρόβλημα, οι εργοδότες μπορούν να περιορίσουν και να μετριάσουν τις ψυχολογικές επιπτώσεις που πιθανόν να αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι με αυξημένο φόρτο εργασίας ή εκείνοι που εμφανίζουν δυσκολία στη διαχείριση άγχους. Ακολουθούν κάποιες στρατηγικές αποτελεσματικής υποστήριξης της ομάδας που εργάζεται απομακρυσμένα.
Αναγνωρίστε τα προειδοποιητικά σημάδια
Το άγχος μπορεί να εκδηλωθεί με διάφορους τρόπους, όπως η έλλειψη ικανοποίησης και δέσμευσης, η μειωμένη παραγωγικότητα, οι αυξημένες προσωπικές συγκρούσεις και η έλλειψη προθυμίας για συνεργασία και αλληλεπίδραση. Οι εργαζόμενοι που βιώνουν το άγχος δυσκολεύονται να το παραδεχτούν καθώς αισθάνονται μειονεκτικά ή φοβούνται ότι θα αποκωδικοποιηθεί ως έλλειψη δέσμευσης. Για να επιλύσουν τέτοια ζητήματα, οι μάνατζερς θα πρέπει να αντιληφθούν αλλαγές στην συμπεριφορά των εργαζομένων, οι οποίες ίσως υποδηλώνουν ένα βαθύτερο ζήτημα. Σε ένα απομακρυσμένο περιβάλλον εργασίας, αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσα από συχνές ερωτήσεις προς τους εργαζόμενους για την ψυχική τους κατάσταση. Μια από τις λύσεις τέτοιων ζητημάτων είναι για παράδειγμα η ενθάρρυνση για κοινωνικοποίηση με άτομα εκτός του άμεσου περιβάλλοντος εργασίας.
Ελέγξτε τις αρμοδιότητες
Οι εργαζόμενοι οι οποίοι εκδηλώνουν υψηλή απόδοση, συνήθως έχουν αναλάβει περισσότερες αρμοδιότητες και διεκπεραιώνουν πολλά ζητήματα. Σταδιακά όμως, μέχρι και οι πιο παραγωγικοί εργαζόμενοι μπορεί να φτάσουν σε οριακό σημείο. Αναγνωρίστε οποιοδήποτε πρώιμο σημάδι άγχους, αποδεσμεύστε τους από συγκεκριμένους ρόλους και αρμοδιότητες που μπορούν να ανατεθούν προσωρινά σε άλλους εργαζόμενους. Όλοι διαθέτουν περιορισμένες ώρες εργασίας εντός της ημέρας και η παραγωγικότητα χωρίς σημάδια εξουθένωσης απαιτεί στρατηγική μείωση των δραστηριοτήτων που καταναλώνουν μεγάλα αποθέματα ενέργειας.
Δημιουργήστε ένα μοντέλο αισιοδοξίας
Αν οι μάνατζερς δείχνουν αισιοδοξία, θα το κάνουν και οι ομάδες τους. Αυτό αναλύει και ένα άρθρο του Harvard Business Review, «Η δύναμη της αισιοδοξίας είναι μεταδοτική». Η συγκεκριμένη στάση ξεκινά από την κορυφή της ιεραρχίας και μπορεί να θέσει τον παλμό για ένα δύσκολο έργο ή μια απομακρυσμένη ομάδα που χρειάζεται θετικότητα: «Οι ηγέτες που επιδεικνύουν ελπίδα και εμπιστοσύνη στο μέλλον είναι πιο ικανοί να βοηθήσουν τα μέλη της ομάδας τους να βρουν νόημα και σκοπό στην εργασία τους, ιδιαίτερα υπο συνθήκες πίεσης», αναφέρει το άρθρο. «Και μην ξεχάσετε να χρησιμοποιήσετε το χιούμορ ως βαλβίδα ανακούφισης. Θυμηθείτε πως ο φόβος παγώνει την πρωτοβουλία, μειώνει τη δημιουργικότητα και αναπαράγει την αποξένωση αντί για την δέσμευση».
Τέλος, μην ξεχνάτε να συνεχίσετε να παρακολουθείτε την ψυχική υγεία των εργαζομένων. Το άγχος μπορεί να επανέλθει μέσα από διάφορες συνθήκες. Οι μάνατζερς θα πρέπει να παρατηρούν τους εργαζόμενους με την πάροδο του χρόνου για να διασφαλίσουν ότι οι εργαζόμενοι λαμβάνουν τη βοήθεια που χρειάζονται – τόσο στην παρούσα φάση όσο και στο μέλλον.