Οι πιο αποτελεσματικές πρακτικές παγκοσμίως, για την επιστροφή στην εργασία: #SmartRestart #PeopleFirst
Καθώς οι χώρες σε όλο τον κόσμο αρχίζουν να χαλαρώνουν τα μέτρα του lockdown, να άρουν τους περιορισμούς και να κάνουν σχέδια επιστροφής στην κανονικότητα, είναι «αναζωογονητικό» να προσβλέπουμε στην επανεκκίνηση των οικονομιών μας και το άνοιγμα των χώρων εργασίας μας. Ήδη υπάρχουν παραδείγματα και μαθήματα προς μίμηση, όπως αυτά της Νότιας Κορέας και της Σιγκαπούρης, των Σκανδιναβών, της Ισπανίας, της Ιταλίας και άλλων, που σχεδιάζουν πώς να διευκολύνουν την ασφαλή επιστροφή χιλιάδων ανθρώπων στις εργασίες τους εντός των επόμενων εβδομάδων. Ενώ εξετάζουμε τον αντίκτυπο αυτής της κρίσης στο ΑΕΠ, αναλύουμε τα δεδομένα και εξετάζουμε σενάρια για την ελαχιστοποίηση των ζημιών στις οικονομίες και τις επιχειρήσεις μας, είναι επιτακτική ανάγκη να θυμόμαστε ότι αυτή η κρίση αφορά όλους τους ανθρώπους – για το πώς συμπεριφέρονται, πώς αντιδρούν και πώς ανταποκρίνονται σε περιόδους κρίσης.
Το ερώτημα που πρέπει να θέσουμε δεν είναι πόσο γρήγοροι, σύντομοι ή αυστηροί θα πρέπει να είναι οι περιορισμοί ή τα μέτρα του lockdown, αλλά πώς ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να ενεργούν βάσει των διαθέσιμων πληροφοριών και να αλλάζουν τη συμπεριφορά τους αντίστοιχα. Για παράδειγμα, ενώ τα εστιατόρια παραμένουν ανοιχτά στη Σουηδία, η κίνηση έχει μειωθεί κατά 80% – λόγω της υψηλής τήρησης των οδηγιών της κυβέρνησης. Η έμφαση στον καθησυχασμό δημιουργεί τη σωστή κουλτούρα ενθάρρυνσης των ανθρώπων να λαμβάνουν τις σωστές αποφάσεις, οι οποίες είναι καθοριστικές ώστε να ξεπεράσουμε αυτή τη κρίση. Οι εργοδότες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στους 3,3 δισεκατομμύρια εργαζόμενους. Όταν αναφερόμαστε στην επανέναρξη της οικονομίας, η κατανόηση της σημασίας του εφησυχασμού των πελατών και εργαζομένων απαιτεί ανάλυση δεδομένων και πληροφορίες ώστε η οικοδόμηση εμπιστοσύνης και αυτοπεποίθησης να αποτελέσουν την βάση για την επίτευξη μιας ισχυρής και έξυπνης επανεκκίνησης. Ως ένας παγκόσμιος οργανισμός που δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 75 χώρες, παραθέτουμε όσα μάθαμε από τις χώρες που επλήγησαν πρώτες αλλά έδρασαν άμεσα:
Ο έλεγχος, η ανίχνευση και η τεχνολογία είναι το κλειδί
Ακριβώς όπως η τεχνολογία υποστήριξε την απομακρυσμένη εργασία, έτσι θα γεφυρώσει την επανασύνδεση της κοινωνίας στην επαναλειτουργία. Η δύναμη των δεδομένων ενισχύει την απόκρισή μας στην πανδημία και η γρήγορη ανάπτυξη εφαρμογών όπως της ανίχνευσης επαφών και αυτοδιάγνωσης βοηθούν στον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού. Στη Σιγκαπούρη, μια εφαρμογή εντοπισμού επαφών που ζητά από τους χρήστες να δώσουν την έγκριση και να μοιραστούν δεδομένα, αποδεικνύει ήδη ότι πολλοί προτιμούν να γνωρίζουν και να ελαχιστοποιούν τους κινδύνους για την υγεία. Διασφαλίζει επίσης ότι τα άτομα που βρίσκονται σε κίνδυνο ακολουθούν τα μέτρα της καραντίνας. Η ευρεία διαθεσιμότητα των τεστ είναι επίσης σημαντική. Η Ισπανία ίσως τελικά είναι μια από τις χώρες που έχουν πληγεί περισσότερο στην Ευρώπη, παρόλο αυτά με την μερική απελευθέρωση μέτρων του lockdown επέτρεψε σε 300.000 εργαζόμενους που δεν μπορούσαν να εργαστούν απομακρυσμένα να επιστρέψουν στην εργασία τους χάρη στη διανομή πάνω από ένα εκατομμύριο τεστ και 10 εκατομμύρια μάσκες που παρέχονται στους σταθμούς του μετρό. Για αυτό που μπορούμε να είμαστε σίγουροι είναι πως οι άνθρωποι δεν θα επιστρέψουν σε παραγωγικά επίπεδα απασχόλησης εάν θεωρήσουν πως αυτό θα αποτελέσει κίνδυνο για την υγεία τους και των αγαπημένων τους προσώπων.
Επικοινωνία, Επικοινωνία, Επικοινωνία
Η διαφάνεια και η ειλικρίνεια παραμένουν βασικά στοιχεία και θα πρέπει να υπάρχουν και από τις δυο πλευρές των εργαζομένων και εργοδοτών. Πολλοί εργοδότες πραγματοποιούν έρευνες σφυγμομέτρησης στους ανθρώπους τους ρωτώντας τι πιστεύουν πως θα λειτουργούσε καλύτερα, τι περιμένουν από τον εργοδότη τους και τι περισσότερο μπορούν να κάνουν για να βοηθήσουν. Άλλοι οργανισμοί- όπως οι αεροπορικές εταιρείες – ρωτούν τους πελάτες τι θα τους κάνει να νιώσουν άνετα ώστε να ξαναπετάξουν. Στη Νότια Κορέα, η κυβέρνηση ξεκίνησε μια εκστρατεία για να εκπαιδεύσει τους ανθρώπους πως η εξέταση σε εθνική κλίμακα είναι το κλειδί για τον περιορισμό του ιού. Καθιέρωσαν ένα τηλεφωνικό κέντρο ενημέρωσης των πολιτών, εισήγαγαν μια εφαρμογή αυτοδιάγνωσης και εντοπισμού, ενώ η δημόσια χρήση μάσκας υιοθετήθηκε από όλους. Η σαφής επικοινωνία εστιασμένη στα δεδομένα και τις πληροφορίες έχει αναμφίβολα σώσει ζωές και επέτρεψε στους ανθρώπους να εργάζονται με ασφάλεια και σιγουριά.
Η επανέναρξη δεν είναι απλή υπόθεση
Είναι γεγονός πως δεν μπορούμε ξαφνικά να επαναλειτουργήσουμε και η ημερομηνία επανέναρξης δεν θα είναι κοινή για όλους. Οι χώρες που βλέπουν την κατάσταση να βελτιώνεται, οργανώνουν σταδιακά μια επιχειρησιακή προσέγγιση με προτεραιότητα την υγεία και τον έλεγχο. Οι εργοδότες πρέπει να παρέχουν σαφή καθοδήγηση, ώστε οι άνθρωποι να κατανοήσουν την ιδέα της επιστροφής. Οι συγκεντρώσεις στην εργασία και σε εξωτερικούς χώρους θα ελέγχονται. Οι εργαζόμενοι που μπορούν να εργαστούν απομακρυσμένα πιθανότατα θα πρέπει να παραμείνουν στο σπίτι. Οι βάρδιες θα είναι κλιμακωτές ώστε να διατηρείται μια φυσική απόσταση, καθώς επίσης θα πρέπει να γίνεται σχολαστικός καθαρισμός μεταξύ των αλλαγών βάρδιας με υλικά προστασίας τα οποία θα είναι διαθέσιμα για τους εργαζόμενους.
Χρειάζεται σύμπραξη και συνεργασία
Η επανέναρξη της οικονομίας απαιτεί συνεργασίες και συμπράξεις μεγάλης κλίμακας – δημόσιες και ιδιωτικές, διεθνείς και εγχώριες. Για αυτό το λόγο είμαστε περήφανοι που ήδη συνεργαζόμαστε και με άλλους Ηγέτες στον κλάδο του Ανθρώπινου Δυναμικού. Γνωρίζουμε πως αυτό το συνεργατικό μοντέλο θα λειτουργήσει. Χώρες από όλο τον κόσμο αρχίζουν να αντιμετωπίζουν την αναστάτωση που έχει δημιουργηθεί με μια συλλογική βούληση κατά του ιού. Στη Νότια Κορέα, ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας συνεργάζονται άμεσα και αποτελεσματικά, συγκεντρώνοντας από κοινού δεδομένα για τον εντοπισμό νέων κρουσμάτων και την απομόνωση τους, με αποτέλεσμα την αυξημένη ευαισθητοποίηση και την κοινωνικά υπεύθυνη συμπεριφορά.
Η γνώση θα μας οδηγήσει στο μέλλον και όχι στο παρελθόν
Τώρα είναι η στιγμή, να υιοθετήσουμε ένα κοινό όραμα για το μέλλον. Ο ξαφνικός μετασχηματισμός του επιχειρείν θα έχει βαθιές συνέπειες στο μέλλον. Ορισμένες από αυτές τις αλλαγές είναι κοντά σε ό,τι οι εργαζόμενοι επιθυμούσαν τόσο καιρό. Εδώ και χρόνια, ακούμε φωνές για την ευελιξία και την απομακρυσμένη εργασία. Τώρα, η εμπιστοσύνη απαιτείται και από τις δύο πλευρές – εξισορρόπηση της ευημερίας, της παραγωγικότητας και της ανεξαρτησίας. Εκείνοι που συνέχισαν να εργάζονται αδιάκοπτα – όπως το προσωπικό σε νοσοκομεία, τους υπαλλήλους των σούπερ μαρκετ και τους υπαλλήλους παράδοσης και μεταφορών – οι υπηρεσίες τους θα πρέπει να παραμείνουν σε υψηλή εκτίμηση και να λάβουν την αντίστοιχη επιβράβευση με την επαναφορά στην κανονικότητα.
Η εργασία καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την ανθρώπινη εμπειρία. Εάν παραμείνουμε ισχυροί, ανθεκτικοί και αποφασισμένοι να υποστηρίξουμε τους συναδέλφους, τους πελάτες και τους συνεργάτες μας, μπορούμε όλοι να επιστρέψουμε στην εργασία με ασφάλεια. Οι εργοδότες, ωστόσο, θα πρέπει να είναι μέρος της λύσης και να θέσουν την ευημερία των ανθρώπων τους στο επίκεντρο των αποφάσεων τους, προστατεύοντας τις ζωές και τα προς το ζην τους. Εν κατακλείδι, γράφουμε όλοι μαζί αυτή την ιστορία.